Eczacılık Fakültesi
Diş Hekimliği
Hukuk Fakültesi
360 Virtual Tour
Video Galeri
E-Katalog
Akademik kariyer devam ederken öğrencilik hayatında öğrendiğiniz bilgileri staj yaparak iş dünyasında pratik olarak uygulamanız gelecekteki kariyeriniz açısından oldukça önemlidir. Eğitim hayatınızı tamamlamak üzereyken bölümünüze veya ilgi alanınıza dair staj yapmak iş hayatına daha hızlı bir şekilde adapte olmanızı sağlar. Staj yapmak akademik bilgilerinizi verimli bir şekilde kullanmanıza ve öğrencilik hayatınızdan sonra gireceğiniz aktif iş hayatına daha hızlı uyum sağlamanıza yarar.
“COOP Eğitim Modeli”, Bahçeşehir Üniversitesi’nin 2008 yılından bu yana yükseköğrenimi profesyonel yaşamla birleştirmek ve iş ile üniversite arasındaki uçurumu kapatmak amacıyla başarıyla uyguladığı bir modeldir. COOP’a katılan bir üniversite öğrencisi, lisans eğitimini sürdürürken iş hayatına aktif olarak katılarak iş deneyimi kazanır.
CO-OP eğitim modelini yürüten CO-OP Direktörlüğü üniversitemizin Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezidir. CO-OP & Kariyer Merkezi çalışmalarında öğrencilerin okula başlayışından mezuniyetlerine kadar olan sürede kariyer gelişimlerine ve kendilerini tanıyarak uygun alanı bulmalarına destek verecek çalışmalar yürütülür. Yürütülen farklı ve yenilikçi uygulamalarla öğrencilerin iş hayatını deneyimlemelerine ve iş dünyasından profesyonellerle buluşmasına fırsat yaratılır. İş dünyası ile güçlü ilişkileri ve mevcut partner firma işbirlikleri sayesinde öğrencilere fark yaratan fırsatlar sunulurken, firmaların da genç yeteneklere ulaşması sağlanır. İnsan Kaynakları alanındaki gelişmeler, şirketin insan kaynakları uzmanlarıyla bire bir görüşmelerle yakından takip edilmekte ve öğrencilere iş dünyasında yeni beceriler kazandırmak için eğitim modelindeki programlar sürekli güncellenmektedir.
CO-OP partnerlerimiz arasında Zorlu Performans Sanatları Merkezi, Samsung, McDonald’s, Mercedes-Benz gibi şu anda 2650 partner firma yer almaktadır.
Üniversitenin 3. Ve 4. sınıf öğrencileri öncelikli olmak şartıyla CO-OP programına başvuranlar, 3 ay ile 9 ay arasında değişen sürelerle partner firmalarda uzun dönemli staj yapabilir ve daha öğrenciyken partner firmalarda çalışarak iş tecrübesi kazanabilirler. Öğrenci ve firmanın karşılıklı anlaşması, firmanın da bu anlaşmayı yazı ile belgelemesi halinde bu süreler kısaltılıp uzatılabilir.
COOPER Seçme & Yerleştirme
COOPER-Uzun dönemli stajyer seçme ve yerleştirme süreci, şirketlerin insan kaynakları (İK) departmanları ile birebir iletişim halinde yapılmakta ve firmaların diğer çalışanlarını işe alım süreçlerinde uyguladıkları İK modellemesiyle (İlgili fakültelere duyuru-başvuru alınması-CO-OP mülakatı-firmaya aday öğrenci kısa listesi sunma) hizmet verilmektedir. COOP yönetimi tarafından yayınlanan bildiri için başvuran öğrenciler COOP mülakatına alınacak ve mülakata hazırlanmak için değerlendirilecek ve izlenecektir. Uzun süreli stajlarda uygulanan İK modeli ile öğrencilerin mezuniyet sonrası iş ararken karşılaşacakları ortamın birebir olarak aynısı yapılmaktadır.
COOPER Sürecini Gözlem ve Değerlendirme
COOP’lar, ortak şirketlerde çalıştıkları zaman iş yerlerinde COOP yönetimi tarafından ziyaret edilmektedir. Bu ziyaret sırasında, çalışma ortamı ve çalışma koşullarının yanı sıra öğrenci ve yöneticilerden süreç değerlendirmeleri ve geri bildirimler de alındı.
COOP dönemi sonunda, ortak şirketlere ve öğrencilere yazılı bir değerlendirme anketi uygulandı. Bu anketin sonuçlarına göre gerekli iyileştirmeler yapılmakta ve diğer süreçlerde dikkate alınmaktadır.
“In COOP Business Point” programı ile partner firmalarımız BAU’da. Ortak şirketlerimizden İnsan Kaynakları uzmanlarını (Direktörler / Yöneticiler / Profesyoneller) haftada bir gün ile haftada beş gün arasında değişen programlarla COOP’ta tam zamanlı misafir olarak ağırlıyoruz.
Özetle;
CO-OP Eğitim Modeli ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.