Eczacılık Fakültesi
Diş Hekimliği
Hukuk Fakültesi
360 Virtual Tour
Video Galeri
E-Katalog
Bahçeşehir Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi ve BAU Ağız ve Diş Hastanesi yeni binasında. İstanbul’un kalbinde Beşiktaş ilçesi Balmumcu semtinde teorik ve uygulamalı eğitime uygun olan fakülte binasında öğrencilerimiz, multidisipliner eğitim anlayışı ile teorik eğitimlerinin yanı sıra BAU Ağız ve Diş Hastanesi’nde uygulama eğitimlerini gerçekleştirmektedir.
BAU Ağız ve Diş Hastanesinde, 15 bin m2 kapalı alanda, 183 diş ünitesi, 2 genel anestezi ameliyathanesi, 1 sedasyon ünitesi, multidisipliner diş hekimliği klinikleri, Sürekli Diş Hekimliği Eğitim Merkezi, yüksek teknoloji ile donatılmış eğitim laboratuvarları ve protez üretim merkezi yer almaktadır.
Bahçeşehir Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, ağız sağlığının genel sağlığın ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul eden “bütüncül hasta tedavisi yaklaşımı” ile güncel teknolojik gelişmeler neticesinde ortaya çıkan “Dijital Diş Hekimliği” uygulamalarını da içine alarak oluşturduğu Genişletilmiş Eğitim Müfredatı ile diğer Diş Hekimliği lisans programları arasında fark yaratmaktadır.
Geleceğin eğitim teknolojileri ile BAU’lu öğrenciler, preklinik ve klinik eğitimleri esnasında dijital diş hekimliğinin bileşenlerinden olan ağız içi tarayıcılar, CAD-CAM sistemleri, klinik diş hekimliği yazılımları ve VR/AR uygulamaları gibi bileşenleri efektif olarak kulanan ve bu konularda yetkin diş hekimleri olmaları sağlanmaktadır.
Çünkü sanatsal becerinle birçok farklı şey yaratabilecek, olumlu geri bildirim, memnuniyet ve takdir almak için bunları sergileyeceksin ki bu seni bir sanatçı yapacak. Sanatını yaratmak için bilgisayarları, ölçüm cihazlarını kullanarak çalışmanı tasarlayacak ve bazı karmaşık aletleri, teknikleri, mekanik ve elektrikli ekipmanları kullanacaksın ki bu seni bir mühendis yapacak. Son olarak, başkalarının daha sağlıklı olmasına, yüzlerinde güzel gülümsemelere sahip olmasına ve öz güvenlerinin artırmasına yardımcı olacaksın ki bu seni bir doktor yapacak!
“Diş Hekimliği; tıp, mühendislik, sanat ve bilimin mükemmel bir karışımıdır ve bu da onu son derece değerli bir meslek haline getirir.”
Prof. Dr. Selçuk BASA
BAU Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı
BAU Diş hekimliği, öğrencilerini global diş hekimliği camiası ile buluşturmak, küresel diş hekimliği uygulamaları ile tanıştırmak amacıyla düzenlenmektedir.
Program sayesinde öğrencilerimiz yerelin ötesinde tüm dünyadaki diş hekimliği uygulamalarını tanıyacak, yerinde gözlemleme fırsatı bulacak ve öğrenecektir.
Programa katılan öğrenciler uluslararası deneyimli diş hekimleri rehberliğinde hastaların nasıl tedavi edildikleri hakkında bilgiler toplayacak ve yorumlayacaklardır. Programın tamamlanmasının ardından öğrenciler gözlem raporunu Bahçeşehir Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Araştırma Günü’nde sunabilmelidir.
Bu programın hedefi farklı kültürlerdeki sağlık hizmeti sunulan ortamlarda öğrencilere interaktif bir deneyim sunarak öğrencilerin klinik öncesi mesleki gelişimine yardımcı olmaktır. Uluslararası Klinik Staj Programı’nın hedefleri şunlardır:
Program Yapısı
Kabul Koşulları
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin klinik uygulama eğitimlerini gerçekleştirecekleri Ağız ve Diş Hastanesi, İstanbul’un kalbi Beşiktaş’ta modern ve son teknoloji ile donatılmış cihazlarla hizmete girdi.
Bahçeşehir Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi ve BAU Ağız ve Diş Hastanesi, yeni binasında hizmet vermeye başlıyor. İstanbul’un kalbinde, Beşiktaş ilçesi Balmumcu semtinde, günde yaklaşık 1.500 hastanın tedavi hizmeti alabileceği diş hastanesi, BAU Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin teorik eğitimlerinin yanı sıra uygulama eğitimlerini gerçekleştirmesine olanak tanıyacak. BAU Ağız ve Diş Hastanesi bünyesinde, 15 bin m2 kapalı alanda, 183 diş ünitesi, 2 genel anestezi ameliyathanesi, 1 sedasyon ünitesi, multidisipliner diş hekimliği klinikleri, Sürekli Diş Hekimliği Eğitim Merkezi, yüksek teknoloji ile donatılmış eğitim laboratuvarları ve protez üretim merkezi barındırıyor.
Okulumuzun öğrencilerine sunduğu çeşitli laboratuvarlar, onlara klinik öncesi ve klinik uygulamalar sırasında edinebilecekleri mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme imkanı sağlar. Özellikle pratiğe yönelik kullanım maksadı taşıyan bu alanlar, özel teçhizatlarla donatılmıştır.
Diş Hekimliği Simülasyon Laboratuvarı: Önceden belirlenmiş kurgusal tedavi planlarına göre öğrenciler, yapay hastalar üzerinde gerekli tedavi işlemini gerçekleştirerek mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme imkanı bulabilmektedir. Eğitimciler, öğrencilerin masalarında bulunan bilgisayar monitörlerinden eş zamanlı biçimde takip edebilecekleri, canlı tedavi gösterimleri yapmaktadırlar. Fantom olarak adlandırılan sistem; yapay hastaları, tedavi işlemlerinin yapıldığı diş hekimi koltuğunu, hasta ağzını ve çevre dokuları taklit eden yapay bir hasta simülasyon sistemidir. Öğrenciler bu sayede diş hekimliği kliniğinde kullanılan el aletlerinin, motorlu cihazların ve ünite sistemlerinin çalışma ve kullanma prensiplerini de öğrenir. Ayrıca ergonomik çalışma pozisyonlarını öğrenerek doğru pozisyonda çalışabilir.
Sanal Gerçeklik ve Haptik Simülasyon Laboratuvarı: Sanal hasta simülasyonu, yapılan bu laboratuvarda, öğrencilerin ince motor becerilerinin daha hızlı geliştirmesi hedeflenir. Haptik ifadesi, dokunma duyusu ve temas hissiyle ilişkilidir. Bu laboratuvarda kullanılacak haptik cihazlar, doğru güç geri bildirimi ile öğrenciye uygulama sırasında gerçek bir dokunma hissi vererek mine ve dentin gibi farklı diş dokularının yoğunluğunu daha gerçekçi olarak deneyimleyebilmelerine olanak sağlar. Gerçek hastalara ait ağız içi tarama verileri ile kişiye özel tedavi uygulaması senaryoları oluşturabilmektedir.
Diş Hekimliği Klinik ve Mesleki Beceri Laboratuvarı: Öğrencilerin klinik staj uygulamaları öncesinde el becerilerini geliştirebildikleri ve diş hekimliğinin mesleki prosedürlerini öğrendikleri eğitim alanıdır. Laboratuvarda, eğitmenler tarafından düzenlenen canlı gösterimlerin yüksek çözünürlüklü görüntü ve ses kaydını yapabilen kamera sistemleri, son teknoloji diş hekimliği cihazlarıyla donatılmış ergonomik pratik çalışma masası, otomatik LCD monitör sistemleri mevcuttur. Dersler sırasında öğrenciler, eğitmenlerin yaptığı canlı uygulamaları masalarında bulunan bilgisayar monitörlerinden eş zamanlı biçimde takip edebilmektedirler. Mesleki Beceri Laboratuvarı’nda öğrenciler, anatomi modelleri üzerinde teorik bilgilerini görsellikle birleştirerek insan vücudunun anatomik yapısını daha iyi anlayabilmekte, organların bir araya gelerek sistemleri nasıl oluşturduklarını ve birbirleriyle olan komşuluklarını daha kolay kavrayabilmektedirler.
Diş Protez Teknolojisi Laboratuvarı: Hastalara uygulanacak sabit ve hareketli diş protezlerinin tüm aşamalarını gerçek hasta modelleri üstünde öğrenme imkanı sunan eğitim laboratuvarıdır. Bu laboratuvarda aynı zamanda birden fazla öğrencinin rahatça çalışabileceği ölçü malzemeleri; alçı, mum, metal, döküm, akrilik ve seramik malzemelerle uygulama ve gözlem yapabileceği, en son teknolojiyle donatılmış dental laboratuvar cihazları bulunmaktadır.
Dijital Diş Hekimliği Laboratuvarı: Gelişen dijital diş hekimliği teknolojilerinin takip edilmesi hedeflenen bu laboratuvarda, öğrencilerin klinik öncesi ve klinik uygulama eğitimleri esnasında dijital diş hekimliğinin bileşenlerinden olan ağız içi tarayıcılar, bilgisayar destekli tasarım- bilgisayar destekli üretim (CAD-CAM) sistemleri ve sistemle uyumlu bilgisayar yazılımlarını aktif olarak kullanabilmeleri sağlanmaktadır.
Dr. Dt. Gilman Yücel
BAU Mütevelli Heyeti Başkan Danışmanı
Erkan UÇAR
DİŞSİAD Başkanı
İsa ÖREN
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI TEKNİKERLERİ DERNEĞİ Başkanı
Dt. Ahmet KİĞILI
DEKİD Başkanı
Bülent EROĞLU
Diş Teknisyenleri Dernekleri Federasyonu Başkanı
Prof. Dr. Ilanko ILANKOVAN
Poole Hospital
Prof. Dr. Mehmet Ali DARENDELİLER
The University of Sydney
Prof. Dr. Michael MILORO
University of Illinois Chicago
Prof. Dr. Piet Eduard J.J. HAERS
South – Thames Cleft Team at Guy’s Hospital London
Prof. Dr. Saadet GÖKALP
Hacettepe Üniversitesi
Prof. Dr. Sibel ANTONSON
Nova Southeastern University
Doç. Dr. Yonca Korkmaz CEYHAN
The University of Texas School of Dentistry
Doç. Dr. Aylin BAYSAN
Queen Mary University of London