Aday Öğrenciye Verimli Ders Çalışma Stratejileri

Aday Öğrenciye Verimli Ders Çalışma Stratejileri

Öğrencinin üniversite sınavına hazırlanırken yararlanabileceği çeşitli ders çalışma stratejileri mevcut. Sınavdan sonra akademik hayatı boyunca kullanabileceği ders çalışma stratejilerini öğrenciler için araştırdık. Bahçeşehir Üniversitesi’nde tam burslu okuyan öğrencilerin, aday öğrencilere tavsiyelerini aldık.

Pandemi dönemiyle beraber uzaktan eğitime geçen öğrencilerin dikkat dağınıklığı yaşaması çok normal. Öğrenci dikkatini toplamakta zorlandığı an yapılacaklar listesi hazırlayarak odağını toparlayabilir. Güçlü ve zayıf yönlerinin farkındalığına varmalı. Eğer telefon zayıf yönünüzse ders çalışma anınızda yanında bulundurmamalısınız. Böylece hazırladığınız yapılacaklar listesi de daha hızlı bitecektir.

Peki öğrenci listeler yapacak ve ders çalışacak motivasyonu nasıl bulabilir? Bu konuda BAU’lu öğrenciler üniversite aday öğrencilerine çalıştığı her konuyu tamamladığında kendine küçük ödüller vermeyi denemesini tavsiye ediyor. Böylece dersi tamamlamak için motivasyonu ve odağının yükseleceğini söylüyorlar.

BAU’lu öğrencilerin diğer aday öğrencilere diğer tavsiyesi de şöyle:

Öğrenci bir saat boyunca aralıksız çalışmayı denemek yerine kısa aralar vererek bu bir saati iki parçaya bölebilir. Bir saat boyunca kalitesiz ders çalışma yerine kaliteli geçmiş yarım saat daha yararlı olacaktır.

DÖRT DERS ÇALIŞMA STRATEJİSİ

Öğrencilerin en etkili öğrenme yolları, yıllar boyunca yapılan akademik çalışmalarla dört grupta incelenmektedir: Aktif öğrenenler, gözlem yaparak öğrenenler, uygulamayla öğrenenler ve teori üzerinden öğrenenler. Öğrenci hangi gruba ait olduğunu tespit ederek ders çalışma stratejileri belirleyebilirler.

Aktif öğrenenler, ellerini kullanmak isterler ve öğrenmeye çalıştıkları bilgiyi uygulayabilmek isterler. Bu yüzden problem çözme, gruplarla beraber çalışma ve puzzle yapmak gibi aktiviteler hoşlarına gider.

Gözlem yaparak öğrenenler, çevrelerini izler ve gördüklerinden sonuç çıkarırlar. Bu yüzden bir olayı farklı açılardan tekrar tekrar incelemek isterler. Öğrenci bu gruba aitse video içeriklerinden yararlanabilir.

Uygulamayla öğrenenler, aktif öğrenenlerden farklı olarak, deney yapmaya ve yeni fikirler ortaya çıkarmaya isteklidir. Akademik hayattan bağımsız olarak fikirlerin gerçek hayatta nasıl işleyeceğine karşı büyük bir merak duyarlar ve bu yüzden deneye yatkındırlar. Bu öğrenciler bilgileri yalnızca okumaktansa uygulamaya koymayı deneyebilir.

Teori üzerinden öğrenenler, konularda ele alınan modellerin arkasındaki formülleri, konseptleri ve sebepleri öğrenmek isterler. Sistematik düşünürler. İstatistikler ve uygulama teorileri onlar için ilgi çekicidir. Bu öğrenciler çeşitli kitapları kaynak alıp çalışırken sıkıntı yaşamayacaktır.